Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy
Termin załatwienia
do 30 dniOsoba kontaktowa
Ewa ZającMiejsce załatwienia
Zespół ds. Rozwoju Gospodarczego
pokój nr 14
Telefon kontaktowy
055 231-56-13 wewn. 38Sposób załatwienia
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Miejsce odbioru
Zespół ds. Rozwoju Gospodarczego
pokój nr 14
Wymagane Dokumenty
- wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości, w związku z nabyciem spadku - wnioski w załączeniu),
- dokumenty przenoszące nabyte prawo : akt notarialny , postanowienie Sądu.
Czas realizacji
w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Opłaty
Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej.
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Gronowo Elbląskie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2000r. nr 46 , poz.543 z późn.zm.).
Podstawa prawna
Art.77 do art.81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2000r. Nr 46 , poz.543 z późń.zm.).