Wersja obowiązująca z dnia

Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy

Termin załatwienia

do 30 dni

Osoba kontaktowa

Ewa Zając

Miejsce załatwienia

Zespół ds. Rozwoju Gospodarczego
pokój nr 14

Telefon kontaktowy

055 231-56-13 wewn. 38

Sposób załatwienia

1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).

Miejsce odbioru

Zespół ds. Rozwoju Gospodarczego
pokój nr 14

Wymagane Dokumenty

- wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej (w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości, w związku z nabyciem spadku - wnioski w załączeniu),
- dokumenty przenoszące nabyte prawo : akt notarialny , postanowienie Sądu.

Czas realizacji

w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.

Opłaty

Od wniosków nie pobiera się opłaty skarbowej.

Tryb odwoławczy

Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Gronowo Elbląskie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, a od aktualizacji opłat rocznych przysługuje odwołanie bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu zgodnie z art.77 do art.81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2000r. nr 46 , poz.543 z późn.zm.).
 

Podstawa prawna

Art.77 do art.81 oraz art.87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2000r. Nr 46 , poz.543 z późń.zm.).

Załączniki